Gepubliceerd op: 28-11-2023

M&M's Meerleestip

Juf Marianne en Juf Marleen delen sinds dit schooljaar klas 4 én hun liefde voor lezen. Hoe leuk is het als ze elke maand een boek kunnen tippen, M&M’s Meerleestip, want lezen is fijn én belangrijk! Het eerste boek is “De jongen die van de wereld hield” geschreven door Tjibbe Veldkamp.
“Boven de brug zweeft Adem, hij ziet hoe zijn toekomstige ouders elkaar ontmoeten. Daarmee ontstaat hij als mogelijk kind. Maar dan verliest zijn moeder het briefje van zijn vader en voelt hij zich al langzaam ijler worden. Adem legt zich er niet bij neer, want hij heeft besloten dat hij wil leven! Dan krijgt hij een voorschot op zijn leven en probeert hij zijn ouders bij elkaar te brengen, maar dat blijkt nog niet zo makkelijk.”

Een prachtig mooi boek over houden van het leven en de kracht van woorden. Aangeraden voor leeftijd 10+