Gepubliceerd op: 22-12-2023

Kerstviering

In alle klassen werd er genoten van een heerlijk kerstontbijt in intieme sfeer.

Mooi dat er tijdens en na het ontbijt ruimte was voor liedjes, muziek op eigen instrumenten, of een verhaal door de kinderen.

Met aandacht werd er naar elkaar geluisterd. Op zulke momenten is zichtbaar en voelbaar hoezeer een klas een sociale gemeenschap is,

waarin ieder zijn of haar eigen plek inneemt. Na de kleine pauze hebben we in de Euritmiezaal de gezamenlijke Kerstviering voor de onderbouwklassen (klas 1 t/m 6) gehad.

Onder leiding van Inez Vermooten, onze koordirigente, hebben de klassen prachtig gezongen. Daarna heeft juf Rijna een mooi kerstverhaal verteld.

In de avond werd er voor de zesde klas het Oberpfalz kerstspel opgevoerd door teamleden en een ouder van school, een prachtig boeren kerstspelletje uit de Oberpfalz, kleiner dan het spel uit Oberufer, wat op de meeste vrijescholen wordt opgevoerd tijdens kerst. Vandaag voerden zij het ook nog voor de kinderen van de andere klassen.

De volgende foto's werden gemaakt tijdens de generale repetitie.

We wensen iedereen heel fijne feestdagen en ontvangen jullie graag na de kerstvakantie op 8 januari weer!