Basisschool de Rudolf Steinerschool in Alkmaar een de vrije school in Alkmaar

Op onze school
krijg je zin in leren.

De school

Onze school staat in Alkmaar in de wijk Daalmeer. We hebben ongeveer 220 leerlingen van 4 tot 13 jaar, verdeeld over 9 groepen. Naast de klassenleerkrachten geeft er een aantal vakleerkrachten les. Bovendien wordt er individuele hulp verzorgd door een remedial teacher. Voor leerlingen met een speciale zorg zijn hulpleerkrachten aangesteld. De leerlingenzorg wordt gecoördineerd door de intern begeleider.

Het schoolgebouw is onder organische architectuur gebouwd, hetgeen harmoniserend kan werken op de ontwikkeling van de kinderen. We hebben ruime groene schoolpleinen en tuinen, waar kinderen van alle leeftijden naar hartenlust kunnen spelen.

Vanaf 1 augustus 2014 is de Sterrenzanger, vrije school in Oudorp, een nevenvestiging van onze school. We vormen samen een organisatorische eenheid, waarin alle onderwijskundige zaken op elkaar worden afgestemd. De scholen werken als zelfstandige eenheden met bijvoorbeeld ieder een eigen aanmeldprocedure.

De dagelijkse leiding van de Rudolf Steinerschool berust bij directeur Amarins Renema bij wie u met al uw vragen terecht kunt. Bel gerust 072-561 86 02, of mail naar directie@rsteinerschool.nl